Spełniają się długo wyczekiwane marzenia polskich kibiców rajdowych. Kajetan Kajetanowicz zainauguruje swój program w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC) podczas zbliżającego się Rajdu Sardynii (7-10.06.2018). Trzykrotny i aktualny Rajdowy Mistrz Europy tradycyjnie reprezentować będzie barwy zespołu LOTOS Rally Team. Ustronianin pojedzie niezawodnym Fordem Fiestą R5 obsługiwanym przez M-Sport Poland, za którego kierownicą wygrywa już od czterech lat.

Zimowa przerwa między sezonami poświęcona była treningowi i skrupulatnym przygotowaniom Mistrza do startów. Choć praca nad umożliwieniem przejścia do WRC trwała sporo czasu, dziś możemy powiedzieć: udało się! Oczekiwanie na decyzje przeplatane było wizytami Kajetanowicza na pierwszych trzech rundach cyklu. Wyjazdy te pozwoliły zebrać kolejne, bardzo cenne informacje.

Każdy z poprzednich sezonów był wielkim wyzwaniem, jednak starty w mistrzostwach świata można zdefiniować kumulacją emocji do pełna. Wiem, że wielu kibiców oczekiwało na tę informację, podobnie jak ja. Dziękuję im za cierpliwość i zaufanie. Wierzę, że będą dalej obserwować rozwój sytuacji z zaciśniętymi kciukami. Staję przed wysoko zawieszoną poprzeczką do pokonania, jednak z fantastycznym dopingiem polskich fanów można z powodzeniem walczyć o najlepsze wyniki. Przed naszym zespołem nowy sprawdzian. Do pokonania mamy nieznane i nowe odcinki specjalne, na których czeka nas rywalizacja z doświadczonymi oraz fenomenalnymi konkurentami, ale jak zawsze jesteśmy gotowi podejmować coraz większe wyzwania - mówi Kajetan Kajetanowicz, rekordzista cyklu rozgrywanego na Starym Kontynencie. 

Tegoroczny kalendarz startów Kajetanowicza składać się będzie z minimum czterech rund Rajdowych Mistrzostw Świata. Wkrótce zapadnie decyzja dotycząca pilota, który utworzy załogę z najszybszym kierowcą w Europie. 

Cykl Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) rozgrywany jest od 1973 roku. Jego tegoroczna edycja składa się z trzynastu rund, wśród których są takie rajdy, jak najstarszy na świecie Monte Carlo, egzotyczna Australia czy powracająca po przerwie Turcja. Każde z zawodów to około 350 kilometrów zaciętej walki na odcinkach specjalnych. Co ważne, dzięki innowacyjnej aplikacji stworzonej przez organizatorów cyklu (WRC Plus), od tego roku po raz pierwszy można śledzić filmową relację na żywo z rajdu od startu do mety. 

(ag)