Władze koszykarskiej ligi NBA jako pierwsze w profesjonalnych rozgrywkach mężczyzn za oceanem zdecydowały, że na strojach zawodników będą mogły być umieszczane reklamy. Sponsorzy będą mogli kupić miejsce na swoje logo od sezonu 2017/18 - poinformowano.

Władze koszykarskiej ligi NBA jako pierwsze w profesjonalnych rozgrywkach mężczyzn za oceanem zdecydowały, że na strojach zawodników będą mogły być umieszczane reklamy. Sponsorzy będą mogli kupić miejsce na swoje logo od sezonu 2017/18 - poinformowano.
Pożegnalny mecz Kobego Bryanta /MIKE NELSON /PAP/EPA

Trzyletnią umowę dotyczącą sprzedaży miejsc reklamowych zaakceptowali właściciele klubów najlepszej koszykarskiej ligi świata.

Reklamodawcy będą mogli umieścić swoje logo po lewej stronie koszulki, naprzeciw znaku firmy Nike (również od sezonu 2017/18 zacznie obowiązywać jej kontrakt z NBA), który ma się znajdować po prawej stronie.

Do tej pory sponsorzy mogli umieszczać swoje znaki firmowe na strojach treningowych zawodników NBA. W zawodowej lidze koszykarek WNBA już wcześniej uzyskali prawo do reklamy na strojach meczowych.

Kluby będą same pozyskiwać reklamodawców. Koszulki przeznaczone do sprzedaży detalicznej nie będę mogły mieć loga sponsora, z wyjątkiem tych, które będą sprzedawane w klubowych sklepach.

(mpw)