Dotychczasowy lider Rajdu Szwecji Belg Thierry Neuville (Hyundai i20) miał wypadek na trasie i musiał wycofać się z rywalizacji. Na czele klasyfikacji drugiej rundy samochodowych mistrzostw świata po 15 odcinkach jest Fin Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris).

Dotychczasowy lider Rajdu Szwecji Belg Thierry Neuville (Hyundai i20) miał wypadek na trasie i musiał wycofać się z rywalizacji. Na czele klasyfikacji drugiej rundy samochodowych mistrzostw świata po 15 odcinkach jest Fin Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris).
Thierry Neuville /PAP/EPA/NIKOS MITSOURAS /PAP/EPA

Neuville miał sporą przewagę nad konkurencją - ponad 40 sekund po 14 oesach. W ostatniej sobotniej próbie popełnił jednak błąd i uderzył w betonową barierkę. Jemu ani pilotowi nic się nie stało, ale z auta odpadło koło i Belg nie mógł kontynuować jazdy.

Drugie miejsce, ze stratą tylko 3,8 s, zajmuje Estończyk Ott Tanak, a trzeci jest broniący tytułu Francuz Sebastien Ogier (obaj Ford Fiesta RS). Czterokrotny mistrz świata i triumfator dwóch ostatnich edycji Rajdu Szwecji ma 16,6 straty do Latvali.

Impreza zakończy się w niedzielę - na ten dzień zaplanowano trzy odcinki specjalne o łącznej długości 58,8 km.

Przez wiele lat w Rajdzie Szwecji triumfowali wyłącznie kierowcy ze Skandynawii. Po pięć zwycięstw mają w dorobku Fin Marcus Groenholm i Szwed Stig Blomqvist. Dominację Skandynawów dopiero w 2004 roku przełamał Francuz Sebastien Loeb, a w ostatnich latach trzykrotnie zwyciężył jego rodak Ogier.

Rajd rozgrywany jest w prawdziwie zimowych warunkach: nocą temperatura spada poniżej minus 10 st. Celsjusza, a wszystkie trasy pokryte są śniegiem i lodem.