Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak reprezentujący zespół Dynamic World Rally Team już w najbliższy piątek, 5 marca br., rozpoczynają swój tegoroczny udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata startem w Corona Rally Mexico. Rajdowe trasy Polacy będą przemierzać samochodem Ford Fiesta S2000.

Jedyna polska załoga w Rajdowych Mistrzostwach Świata w Meksyku przebywa już od soboty przygotowując się do startu. Nie mogę się już doczekać startu. W poniedziałek ustawiałem auto. Testowaliśmy różne sprężyny i ustawienia amortyzatorów i jestem bardzo zadowolony z wypracowanego set-upu w naszym Fordzie Fiesta. Rywalizacja będzie jednak naprawdę trudna, sądzę, że jest czterech lub pięciu kierowców, którzy mogą walczyć o wygraną. Za mną stoi świetny zespół sponsorski z marką LOTOS Dynamic na czele oraz perspektywiczny samochód. Muszę wykorzystać ich pełny potencjał i robić jak najlepsze wyniki - powiedział Michał Kościuszko.

Na liście zgłoszeń Rajdu Meksyku znajduje się 35 załóg, w tym 7 rywalizujących w kategorii SWRC.

Początek i koniec rajdowych zmagań będzie miał miejsce w położonym w środkowej części kraju mieście León. Zawodnicy w ciągu trzech dni mają do przejechania 884,58 km, w tym 22 odcinki specjalne o łącznej długości 354,60 km. Rajd odbywa się w charakterystycznym dla tej części Meksyku wysokogórskim plenerze. Większość oesów poprowadzona jest na wysokości powyżej 2000 m n.p.m. Gorący Meksyk i szutrowe trasy zlokalizowane w jego wysokogórskim rejonie będę stanowiły trudne wyzwanie dla załóg i samochodów.

Pierwsza edycja Rajdu Meksyku odbyła się w 1993 roku. Rajd w kalendarzu WRC po raz pierwszy zagościł w 2004 roku.

Michał Kościuszko - Rajdowy Wicemistrz Świata w klasyfikacji JWRC w sezonie 2009. Jest pierwszym i jedynym jak dotąd polskim kierowcą rajdowym, który odniósł zwycięstwo w Mistrzostwach Świata. Reprezentując barwy fabrycznego zespołu Suzuki Sport Europe, w którym wraz z Maćkiem Szczepaniakiem startował samochodem Suzuki SWIFT Super 1600 triumfował w klasyfikacji JWRC podczas Rajdu Sardynii 2008 oraz stanął na najwyższym stopniu podium w sezonie 2009 w Rajdzie Argentyny i Rajdzie Portugalii. Jest także dwukrotnym mistrzem Polski w klasie A6 i F2.

Maciek Szczepaniak w motosporcie pojawił się w 1995 roku. Pilotując najlepszych polskich kierowców trzykrotnie zdobył Mistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski: w 2004, 2005 i 2006 roku. Maciek jest jednym z najbardziej utytułowanych polskich pilotów rajdowych i najbardziej doświadczonym Polakiem na trasach Mistrzostw Świata.