Nowe ulice, drogi, estakady, remonty, szybkie tramwaje i parkingi…. Kraków z rozmachem zaplanował modernizację przed Euro 2012. Problem w tym, że większość tych inwestycji ma zakończyć się tuż przed rozpoczęciem turnieju. Czy kibiców i turystów przywitają koparki i buldożery? Kraków, mamy czas!

W Krakowie ma zostać przebudowane m.in. Rondo Ofiar Katynia, ważny węzeł drogowy na skrzyżowaniu dróg wylotowych na Katowice i Olkusz, a także drogi dojazdowej do lotniska. Zaplanowano m.in. budowę estakady w ciągu ulic Conrada i Radzikowskiego, budowę tunelu w ciągu ulic Jasnogórskiej i Armii Krajowej, przebudowę infrastruktury, chodników, ścieżek rowerowych. Prace projektowe powinny rozpocząć się w przyszłym roku, a prace budowlane w 2010 r. Inwestycja powinna zostać zakończona do 2011 r.

W planach jest również przebudowa ulic Grota-Roweckiego i Bobrzyńskiego wraz z budową linii tramwajowej do III Kampusu Uniwersytetu Jagiellońskiego. Inwestycja ta ma zapewnić dodatkowe połączenie stadionów za pomocą miejskiej komunikacji z uniwersyteckim kampusem, który stanowi potencjalną bazę noclegową dla kibiców. Zgodnie ze wstępnymi projektami prace budowlane miałyby rozpocząć się w 2010 r., a zakończyć w 2011 r.

Planuje się również rozbudowę ulic Surzyckiego i Christo Botewa wraz z przedłużeniem do trasy ekspresowej S7. Inwestycja miałaby poprawić komunikację wewnątrz miasta od strony południowej i wschodniej. Zadanie jest na etapie końcowego przygotowania oraz pozyskania prawa do terenu. Prace budowlane przewidziano na lata 2009-2010.

Kraków zamierza wybudować parkingi podziemne, m.in. na Placu na Groblach (budowa trwa), przy ul. Focha, i al. Mickiewicza. Pierwszy z nich ma zostać oddany do użytku już w przyszłym roku. Kolejne, znajdujące się w sąsiedztwie stadionów piłkarskich Cracovii i Wisły, dopiero do 2011 r.