Po wybuchu afery korupcyjnej wokół FIFA buntują się najwięksi sponsorzy światowego futbolu. Coca-Cola, Adidas, McDonald’s i VISA wydały oświadczenia, w których domagają się pilnej reakcji piłkarskich działaczy na skandal. Najdalej idzie w swoim oświadczeniu VISA, która ostrzega, że zmniejszy finansowanie piłkarskiej centrali, jeśli zarzuty nie zostaną szybko i rzetelnie wyjaśnione.

W oficjalnym oświadczeniu VISA pisze o konieczności pilnego rozwiązania ujawnionych problemów, które negatywnie rzutują na odbiór marki reprezentowanej przez sponsora. W przypadku, gdyby wyjaśnianie zarzutów się przedłużało, korporacja zastrzega sobie prawo oceny umów dotyczących sponsoringu i ich renegocjacji.

Podobna sugestia padła ze strony McDonald's. Koncern stwierdził, że jest "ekstremalnie zaniepokojony" sytuacją. Dodał też, że jest w stałym kontakcie z FIFA. O "skrajnym rozczarowaniu" postawą piłkarskich działaczy pisze również Adidas, a Coca Cola dodaje, że FIFA zniszczyła misję i ideały mistrzostw.

Monitorowanie sytuacji w piłkarskiej centrali zapowiada także Hyundai. Jesteśmy poważnie zaniepokojeni sytuacją w FIFA. Zachowanie najwyższych standardów etycznych, przejrzystości i wiarygodności w działaniu powinno być podstawową zasadą. Ujawnione przez organy ścigania podejrzenia związane z korupcją podczas głosowania nad organizacją mistrzostw świata w 2018 i 2022 roku przeczą tym zasadom. Działania prawne w stosunku do osób z kierownictwa FIFA mogą mieć wpływ na naszą dalszą współpracę - czytamy w oświadczeniu koreańskiego koncernu.

(edbie)