​Od 13 lutego Dolnośląski Urząd Wojewódzki zamierza wprowadzić zmiany w organizacji obsługi klientów ws. paszportowych. Reorganizacja ma zmniejszyć kolejki, które tworzą się do biur paszportowych.

W ostatnim czasie w mediach społecznościowych publikowane są zdjęcia długich kolejek, które od rana ustawiają się do punktów obsługi paszportowej w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu.

Zmiany organizacyjne mają zostać wprowadzone od 13 lutego w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu oraz jego delegaturach w Jeleniej Górze, Legnicy i Wałbrzychu.

Jak podał w środę w komunikacie przekazanym mediom Dolnośląski Urząd Wojewódzki, zwiększona zostanie liczba rezerwacji przez internet, co jak wskazano - polepszy komfort osób oczekujących bezpośrednio na wyrobienie paszportu.

"Rezerwacje internetowe uruchamiane są każdego dnia od godz. 19.00, aż do wyczerpania dostępnych terminów na stronie" - podano w komunikacie.

Od poniedziałku do piątku, wnioski na wyrobienie paszportu będą przyjmowane w godz. 9-12 wyłącznie od klientów posiadających rezerwację internetową. 

Od godziny 12.00 do 15.50 możliwe będzie pobranie biletów dla klientów bez rezerwacji, aż do wyczerpania puli biletów na dany dzień - głosi komunikat.

Wydawanie paszportów dla klientów z rezerwacjami i bez rezerwacji będzie prowadzone od poniedziałku do piątku w godz. 9-16.

W Terenowych Punktach Paszportowych w Bogatyni, Dzierżoniowie, Głogowie, Kłodzku, Lubinie, Polkowicach, Trzebnicy, Wołowie i Ząbkowicach Śląskich sposób obsługi klienta nie ulega zmianie - podano.