Torby uszyte z banerów reklamowych – to ekologiczny pomysł pracowników Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Warszawskiego na wykorzystanie niepotrzebnych powierzchni reklamowych. Torby spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem odwiedzających, więc już wiadomo, że pierwszych 20 sztuk to dopiero początek.


Banery reklamowe to nieodłączna część ogrodzenia przy Alejach Ujazdowskich. Są bardzo ładne, kolorowe i zwykle prezentują motywy roślinne.  Stwierdziłyśmy, że szkoda, żeby się zmarnowały i przerobiliśmy je na torby – mówi nam Izabela Kuzyszyn z OBUW.  

Z jednego banneru powstało około dziesięciu toreb. Sam proces jest bardzo prosty – po prostu wysyłamy baner do firmy, znaleźliśmy taką rodzinną i po tygodniu dostaliśmy komplet toreb.

To typowa torba na zakupy. Mocna, solidna i przeciwdeszczowa. I każda jest inna.

Jedna w trzmiele, jedna z kwiatem, jedna z jakimś fragmentem liścia – wymienia Anna Albin z OBUW. Chciałyśmy zaprezentować, jak wyglądają i zrobiłyśmy taką małą, wewnętrzną sesję zdjęciową. Wcieliłyśmy się na godzinę w rolę modelek toreb.

Odzew zaskoczył  pracowników ogrodu. Komentarzy i zachwytu jest tak dużo, że nie ma wątpliwości, że trzeba szykować kolejne „kolekcje”. Materiałów nie zabraknie.

W tej chwili czeka jakieś pięć banerów, ale są też kolejne, z ubiegłego roku, które wyblakły i trzeba będzie je wymienić – dodaje pani Izabela.  

Nie jesteśmy jakimś wielkim producentem banerów, bo staramy się robić całoroczne, bez dat i godzin, żeby nie trzeba było ich często wymieniać. Ale mamy taki piękny, piętnastometrowy, duży baner z dżunglą. W tym tygodniu wystawiliśmy nowy baner, który reklamuje nadchodzący festiwal Zbiory – mówi pani Anna. Przechodząc dziś koło niego spojrzałam nie tylko pod kątem, że jest bardzo ładny graficznie… ale też, że w przyszłości nadaje się na kolejne torby.  



Opracowanie: