Ponad 500 spraw zgłosili do tej pory mieszkańcy Rzeszowa za pomocą miejskiej aplikacji #RzeszowToMy. Prawie 300 z nich udało się już załatwić. Najczęściej zgłaszane są m.in. usterki chodnika, ścieżek rowerowych i brak oświetlenia ulicznego.

Jak poinformował Bartosz Gubernat z kancelarii prezydenta Rzeszowa, miejska aplikacja jest coraz bardziej popularna. 

Dzięki mieszkańcom korzystającym z aplikacji #RzeszowToMy, w mieście udało się rozwiązać wiele problemów. M.in. w rejonie ulic Baligrodzkiej i Bieckiej na schodach zamontowano nowe podjazdy dla wózków. Przy ul. Błogosławionej Karoliny trwa naprawa chodnika - dodał. 

Oficjalna miejska aplikacja została uruchomiona w celu usprawnienia kontaktu między mieszkańcami a urzędem miasta. Jej główną zaletą jest to, że łączy funkcję informacyjną z interwencyjną. 

Jak wynika ze statystyk magistratu, mieszkańcy za pośrednictwem tego narzędzia zgłosili już ponad 500 spraw, z których prawie 300 udało się załatwić. 

Wśród nich są przede wszystkim zgłoszenia dotyczące usterek chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej, czy czystości na ulicach. 

"Taka jest idea miasta smart"

Zdaniem prezydenta Rzeszowa Konrada Fijołka, takie z pozoru drobne sprawy mają dla mieszkańców duże znaczenie. 

Cieszę się, że dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Mądre miasta to te, które korzystają z wiedzy, doświadczenia swoich mieszkańców - podkreślił. 

Zgodnie z zarządzeniem prezydenta Rzeszowa, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. 

Aplikacja mobilna #RzeszowToMY jest dostępna bezpłatnie na najpopularniejszych platformach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Jest zintegrowana z internetowym kontem mieszkańca, które umożliwia zdalne załatwienie wybranych spraw urzędowych.