W zakończonej w piątek kampanii wyborczej obserwowaliśmy otwieranie basenów, przedszkoli, dofinansowania nowych inwestycji. W przynajmniej kilku przypadkach wybory prezydentów miast nie zostały jeszcze rozstrzygnięte. Jakimi metodami mogą się posłużyć kandydaci, ubiegający się o wybór w drugiej turze wyborów 5 grudnia?

To będą te same metody, tyle że, jak to określił ubiegający się o ponowny wybór w II turze prezydent Krakowa prof. Jacek Majchrowski - ze "wzmocnieniem przekazu". W wypadku wciąż niepewnej wygranej w I turze Hanny Gronkiewicz Waltz "wzmocnienie przekazu" będzie pewnie polegało na kolejnym otwarciu dwukrotnie już otwieranej mediateki na Bielanach. Na pewno nie zaszkodzi też już zaplanowane na czwartek wręczenie stypendiów miasta - w Sali Kongresowej! Właśnie rozesłano zaproszenia.

Kandydaci chętnie wykorzystają właściwie każdy sposób: obwodnicę, festiwal, szybki tramwaj, dwa nowe mosty, dofinansowanie żłobka, którego nie ma więc i jego wybudowanie - kandydaci obiecają nam teraz wszystko. Rzeczywistość to oczywiście zweryfikuje, ale wtedy będzie już po wyborach.