PKP PLK chce zmienić swój wizerunek. Spółka, która odpowiada za remonty linii kolejowych, ogłosiła przetarg na zaprojektowanie: "kompleksowego systemu identyfikacji wizualnej firmy".

Firma, która zwycięży w negocjacjach będzie musiała zaprojektować nowe logo dla PLK, chodzi o lifting obecnego, ale także wygląd i wzory wszelkich dokumentów spółki, ubrań roboczych załogi, a także oznakowanie jej obiektów, takich jak tunele, wiadukty, budynki, czy perony. W tym przypadku w grę wchodzi nawet wybór kolorów którymi powinny być pomalowane. Mirosław Siemieniec z PKP PLK podkreśla, że chodzi o uporządkowanie oznakowania.

Kolejarze nie chcą zdradzić, ile będą kosztować te zmiany, ale firmy, które się zgłoszą, muszą wykazać, że wcześniej przygotowały co najmniej 3 podobne projekty, każdy o wartości 100 tysięcy złotych. Zdaniem specjalistów tak kompleksowy projekt może być wart znacznie więcej.