Robert Kubica (Ford Fiesta WRC) uzyskał siódmy czas na odcinku testowym przed rozpoczynającym się dziś 32. Rajdem Niemiec, 9. rundą mistrzostw świata. Najszybszy był wicelider MŚ Fin Jari-Matti Latvala (VW Polo WRC). Drugi wynik zanotował mistrz świata Francuz Sebastien Ogier, który był wolniejszy od partnera z teamu o 0,5 s, a trzeci Norweg Andreas Mikkelsen (obaj VW Polo WRC) - strata 1,1 s.

Robert Kubica 34. Rajd Finlandii wygrał Latvala

Robert Kubica, który w piątek wpadł do rowu i poważnie uszkodził samochód, na kończącym zmagania odcinku Power Stage zajął ósme miejsce, dzięki czemu awansował na 34. pozycję w Rajdzie Finlandii. Pierwszy był Fin - Jari-Matti Latvala. czytaj więcej

Kubica miał problemy z blokującym się hamulcem ręcznym, uzyskał siódmy czas, gorszy od Latvali o 3,1 s.

Odcinek testowy został przerwany po dachowaniu Belga Thierry'ego Neuville'a (Hyundai I20 WRC).

Od piątku do niedzieli kierowcy będą mieli do przejechania 18 asfaltowych odcinków specjalnych o łącznej długości 326 km. W sumie cały rajd liczy 1305 km.

Dziś rozegranych zostanie sześć prób sportowych. Wśród nich 16-kilometrowy odcinek Waxwiler w górach Eifel, blisko granicy z Belgią. W sobotę na kierowców czeka osiem OS-ów w rejonie bazy wojskowej Baumholder, w tym ostatnich sześć kilometrów słynnej próby Panzerplatte.

Wiele tras odcinków prowadzi przez kręte drogi wzdłuż winnic przy rzece Mozeli.

Na Panzerplatte w sobotę odbędą się dwie próby. Pierwsza krótka, 3-kilometrowa z doskonałymi punktami widokowymi dla kibiców oraz druga, trudna 42-kilometrowa, na której testowane są czołgi.

Ostatniego dnia w niedzielę zawodnicy będą mieli do pokonania tylko cztery odcinki, w tym Power Stage Grafschaft transmitowany przez telewizję, na którym najlepsza trójka otrzyma punkty bonusowe do klasyfikacji generalnej mistrzostw świata.

"To prawdziwy rajd asfaltowy, takie lubię. Są wąskie i bardzo kręte drogi. Jest wiele nawrotów, po chwili wolnych sekcji, dużo krótkich ale szybkich zakrętów. To sprawia, że jest to rajd bardzo trudny, techniczny. Jesteśmy dobrze przygotowani, ale musimy być także realistami. Z pewnością Volkswageny będą bardzo mocne, podobnie jak Citroeny, które wygrały przecież dwanaście poprzednich edycji Rajdu Niemiec. Te samochody będą prowadzone przez bardzo dobrych kierowców, my skupimy się natomiast na swojej jeździe. Jeśli pogoda okaże się zmienna i będzie padało, będzie ekstremalnie trudno" - powiedział przed startem Kubica, cytowany na swojej stronie internetowej.

W ubiegłym roku były kierowca Formuły 1 jadąc Citroenem DS3 RRC zajął piąte miejsce w klasyfikacji generalnej i zwyciężył w klasie WRC-2. W imprezie triumfował Hiszpan Dani Sordo (Citroen DS3 WRC).

Piąte miejsce było najlepszym osiągnięciem polskiego kierowcy w mistrzostwach świata. Poprzednio było nim wywalczone w 2009 roku przez Krzysztofa Hołowczyca szóste miejsce w Rajdzie Polski, który miał wówczas status rundy mistrzostw globu. Po zwycięstwie w Niemczech Kubica został liderem klasyfikacji WRC-2.

W tym roku, w pierwszym sezonie startów Fiestą WRC, krakowianin jest po ośmiu rundach na 13. pozycji z dorobkiem 12. pkt. W mistrzostwach świata zdecydowanie prowadzi Francuz Sebastien Ogier (VW Polo WRC) - 187 pkt.

(j.)