Moda i trendy mają ogromne znaczenie w biznesie. Pozwalają zwiększyć zyski. Przede wszystkim dotyczy to firm z branży odzieżowej, meblarskiej, gadżetowej, technologicznej, ale także i spożywczej. Kiedy stawiamy na wzornictwo przemysłowe, albo jak mówią niektórzy na nietypowy "design", możemy podnieść cenę naszych towarów i usług. W tym tygodniu w ramach Mapy przedsiębiorczości w RMF FM i na RMF24 podpowiadamy jak być na czasie i jak zarobić na tym, co modne. Na Wasze pytania czeka projektantka Agnieszka Suchora z firmy Jam Kolektyw. Możecie je zadawać za pomocą specjalnej platformy, którą znajdziecie poniżej.

Eksperci przypominają, że oprócz towaru, często sprzedajemy ideologię i styl życia. Dlatego produkty spożywcze "organiczne" i "ideologiczne" są znacznie droższe od tradycyjnych warzyw i owoców. Dlatego niektóre telefony komórkowe, czy samochody kosztują kilka razy więcej niż te u konkurencji. Jak uchwycić co będzie modne? Doświadczeni przedsiębiorcy podpowiadają, że przede wszystkim trzeba rozmawiać z klientami i próbować ich "wyczuć". Można także wyprodukować prototyp naszego produktu i "testować" go na innych osobach.


ZOBACZ JAK NA WASZE WASZE PYTANIA W UBIEGŁYM TYGODNIU ODPOWIADAŁ JACEK ADAMSKI


Produkowanie rzeczy "modnych" niestety jest bardzo trudne. To niezwykle sezonowa działalność. Gusta się zmieniają. Nie ma co od razu zamawiać dziesiątek tysięcy egzemplarzy naszego produktu. Lepiej założyć, że nasz produkt będziemy sprzedawać przez 6-12 miesięcy, a potem przygotujemy kolejny. W końcu klienci mogą się znudzić.

CHCESZ WYGRAĆ PIENIĄDZE DLA SWOJEJ FIRMY? SPRAWDŹ JAK


Gdzie wzornictwo przemysłowe ma największe znaczenie? Z raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości wynika, że oczywiście w reklamie i marketingu. Ale na drugim miejscu jest już sport, turystyka i kultura.

 


TU MOŻESZ ZADAĆ PYTANIE EKSPERTOWI: