W role mieszkańców pradziejowej osady wcielili się dzisiaj zaprzyjaźnieni z nami podopieczni placówki opiekuńczo-wychowawczej w Inowrocławiu! W ramach naszej cyklicznej charytatywnej akcji Lepsze Jutro z RMF FM odwiedziliśmy bowiem wspólnie Biskupin i tamtejsze Muzeum Archeologiczne. Zajrzeliśmy do osad z epoki kamienia i brązu oraz wczesnego średniowiecza, mieliliśmy zboże na mąkę i wyrabialiśmy ciasto na podpłomyki!

Dzisiejsza wycieczka była już 11. w ramach całorocznego pakietu rozrywkowo-edukacyjnego, który opracowaliśmy we współpracy z krakowskimi pedagogami specjalnie z myślą o podopiecznych inowrocławskiej placówki. Celem inicjatywy jest poznanie młodych ludzi z interesującymi postaciami, pokazanie im atrakcyjnych miejsc w różnych zakątkach Polski i połączenie edukacji z dobrą zabawą!

W ciągu 10 miesięcy trwania projektu odwiedziliśmy już m.in. Pałac Prezydencki w Warszawie, planetarium w Toruniu, gdańskie zoo i Muzeum Ziemi w Solcu Kujawskim, byliśmy również na koncercie i w teatrze.

Dzisiaj przyszedł czas na Biskupin!

Wybraliśmy się tam do Muzeum Archeologicznego, by zwiedzić jeden z największych w Europie rezerwatów archeologicznych! Na obszarze mniej więcej 38 hektarów obecne są tam liczne ślady dawnego osadnictwa: od epoki kamienia po wczesne średniowiecze.

W rezerwacie m.in. zwiedzaliśmy rekonstrukcje osad z epoki kamienia i brązu oraz wczesnego średniowiecza. Wzięliśmy również udział w warsztatach "Zostań mieszkańcem pradziejowej osady"! Częścią praktyczną zajęć było mielenie zboża na mąkę i wyrób ciasta na podpłomyki, które później sami wypiekliśmy. Sami posłuchajcie, jak nam poszło:

Jedną z atrakcji był też rejs statkiem po Jeziorze Biskupińskim.

Gościliśmy u Pierwszej Damy, w Toruniu wypiekliśmy własne pierniki, podróżowaliśmy w czasie i... przestrzeni!

Cykl comiesięcznych wycieczek, wyjść do teatru, kina czy muzeów, spotkań z interesującymi ludźmi rozpoczęliśmy we wrześniu 2018 roku w Warszawie: zabawą w Centrum Nauki Kopernik i wizytą w Pałacu Prezydenckim, gdzie gościła nas Pierwsza Dama Agata Kornhauser-Duda.

W październiku odwiedziliśmy razem Gdańsk i największy ogród zoologiczny w Polsce, a w listopadzie byliśmy w Toruniu: zwiedziliśmy tamtejsze planetarium, a w Żywym Muzeum Piernika wypiekliśmy swoje własne lukrowane pierniki.

W grudniu naszych młodych przyjaciół z Inowrocławia odwiedził Mikołaj, który w worku pełnym prezentów miał m.in. bilety do kina i na... poznański koncert Dawida Podsiadły.

Styczeń to powrót - na dłużej - do Poznania, a tam wizyta w największej w kraju i jednej z największych w Europie palmiarni oraz pokazy wypieku Rogali Świętomarcińskich w Rogalowym Muzeum.

W lutym wróciliśmy do Torunia: Robinson Crusoe (rezydujący na co dzień w teatrze Baj Pomorski) zabrał nas na bezludną wyspę, a stamtąd wybraliśmy się do ruin XIII-wiecznej krzyżackiej warowni.

W marcu wybraliśmy się w podróż początków państwa polskiego... Zawitaliśmy do Gniezna, gdzie w miejscowej katedrze podziwialiśmy słynne Drzwi Gnieźnieńskie, zajrzeliśmy do Muzeum Początków Państwa Polskiego i dowiedzieliśmy się, "jak żyli ludzie 1000 lat temu".

W kwietniu ruszyliśmy na spotkanie z historią i obrzędami wsi przełomu XIX i XX wieku: do Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu, a w maju do Bydgoszczy, by zobaczyć balet "Kopciuszek" w Operze Novej i... spróbować swoich sił na kręgielni.

W czerwcu natomiast byliśmy w Solcu Kujawskim, gdzie w Muzeum Ziemi obejrzeliśmy jedną z największych kolekcji skamieniałości w Polsce: wystawa prezentuje 500 milionów lat życia na Ziemi.

Lepsze Jutro z RMF FM. Wystartowaliśmy cztery lata temu...

Lepsze Jutro z RMF FM - nasza cykliczna akcja charytatywna - narodziło się w 2015 roku w Szydłowcu. Wybudowaliśmy wówczas dom dla pana Grzegorza, samotnie wychowującego pięcioro dzieci.

Rok później odmieniliśmy życie setkom maluchów: dzięki RMF FM w czterech miejscach w Polsce - Dobroszycach na Dolnym Śląsku, Zagórzu na Podkarpaciu, Krzczonowicach w Świętokrzyskiem i w Olsztynie - powstały place zabaw, strefy edukacyjne na świeżym powietrzu i ścieżki zdrowia.

W 2017 roku wsparliśmy z kolei szkoły. Pięć placówek - w Kluczborku, Raciechowicach, Bukowinie, Morągu i Boguszowie-Gorcach - otrzymało od nas profesjonalnie wyposażone, supernowoczesne pracownie przedmiotowe.

Pod koniec roku natomiast zajrzeliśmy do Dębowca: przy wsparciu naszego Radia mieszkający tam pan Zbigniew z synem Kamilem wybudowali warsztat stolarski, a dzięki temu pasja stała się dla nich zajęciem, które pomaga utrzymać rodzinę.

W roku 2018 natomiast Lepsze Jutro z RMF FM zawitało do trzech miejscowości: do małopolskiej Bogdanówki - tam w remizie Ochotniczej Staży Pożarnej wyremontowaliśmy i wyposażyliśmy trzy sale: wykładową, korepetycyjną i przeznaczoną do zabawy, do Wieliczki pod Krakowem, gdzie przy przedszkolu dla niepełnosprawnych dzieci powstał ogród sensoryczny na świeżym powietrzu, i właśnie do Inowrocławia, gdzie spotkaliśmy się z dzieciakami z placówki opiekuńczo-wychowawczej.

...wciąż pomagamy i czekamy na Wasze zgłoszenia!

Akcja Lepsze Jutro z RMF FM trwa: nieustannie czekamy na Wasze zgłoszenia i historie ludzi, których życie chcielibyście zmienić na lepsze!