Osiemnaście z 83 inwestycji kluczowych dla Euro 2012 zostanie zakończonych… po mistrzostwach. Poinformował o tym rząd, który przyjął dziś sprawozdanie z realizacji przedsięwzięć, przedstawione przez minister sportu.

Zobacz również:

W sprawozdaniu napisano, że przygotowania Polski do Euro 2012 w zakresie infrastruktury to 219 inwestycji o łącznej wartości ponad 109 miliardów złotych. Spośród nich 83 inwestycje mają kluczowe znaczenie dla sprawnej organizacji turnieju. To stadiony, lotniska, połączenia autostradowe na poziomie centralnym i połączenia komunikacyjne w miastach-gospodarzach. Jak piszą urzędnicy, łączna wartość tych kluczowych inwestycji to 95 miliardów złotych.

W grudniu 75 spośród tych 83 przedsięwzięć znajdowało się - jak czytamy w sprawozdaniu - w zaawansowanej fazie realizacji lub zostało zakończonych, natomiast 18 z nich zostanie zakończonych po turnieju.

Wśród tych osiemnastu wymienione są przede wszystkim kluczowe autostrady. Miały one zagwarantować bezproblemowe przemieszczanie się kibiców między miastami-gospodarzami rozgrywek. Chodzi o trzy odcinki trasy A1 Toruń-Stryków, autostradę A4 Rzeszów-Korczowa, a także cztery pododcinki tej drogi między Krakowem i Tarnowem oraz Tarnowem i Rzeszowem.

Równocześnie rząd podkreśla jednak, że duża część rozgrzebanych przedsięwzięć jest mocno zaawansowana: Zaznaczyć należy, że 10 z nich znajduje się również w zaawansowanej fazie realizacji prac budowlanych i zostanie oddana w II połowie 2012 r. Może to oznaczać, że na przykład na autostradach będzie zagwarantowana słynna już przejezdność - to rządowy eufemizm oznaczający, że trasy te nie będą spełniać zakładanych norm.

Co ciekawe, Rada Ministrów orzekła, że Stadion Narodowy jest już gotowy, bo… został uroczyście otwarty. Donaldowi Tuskowi i jego ministrom polecamy więc rzut oka na obraz z kamery internetowej, która pokazuje trwające wciąż prace przy montażu murawy.

Wam natomiast polecamy lekturę fragmentu rządowego sprawozdania ws. stanu przygotowań inwestycji kluczowych dla Euro 2012.