Do uczestniczenia w uroczystościach beatyfikacyjnych Jana Pawła II ma zachęcić młodych Polaków projekt "Polski Rzym", który promuje na Facebooku postać papieża. Składają się na niego dwa filmy, każdy o długości ok. 2 minut, opowiadające m.in. o spotkaniach Ojca Świętego z młodzieżą.

Projekt realizuje bydgoska fundacja Wiatrak oraz wytwórnia filmowa z Nowego Jorku Grassroots Films. Zdjęcia do obu klipów zostały nakręcone w marcu tego roku w Nowym Jorku. Nad filmami pracowali Michael Campo i Jeffrey Azie z Grassroots Films oraz związany z Wiatrakiem bydgoszczanin Maciej Syka.

Autorzy filmów poprzez akcję na Facebooku chcą zmobilizować Polaków do udziału w uroczystościach beatyfikacyjnych, które odbędą się 1 maja na pl. św. Piotra w Rzymie.

Aktorzy i producenci z amerykańskiej wytwórni spotkali się osobiście z Janem Pawłem II. Spotkaliśmy go w Toronto w 2002 roku i to spotkanie zmieniło nasze życie - mówił Jeffrey Azie z Grassroots Films, który o uroczystościach beatyfikacyjnych powiedział, że to ostatnia taka możliwość, by wraz z setkami tysięcy ludzi z całego świata pożegnać Jana Pawła II. Michael Campo zapowiada, że jego wytwórnia przyłączy się do wszystkich inicjatyw upamiętniających papieża, ponieważ należy przypominać światu o niezwykłym człowieku, Janie Pawle II.

Bydgoska fundacja Wiatrak jest organizacją pożytku publicznego, która zajmuje się m.in. rozpowszechnianiem kultury i promowaniem wartości wychowawczych wśród dzieci i młodzieży. Fundacja zajmuje się organizowaniem zajęć warsztatowych w zakresie kultury i sztuki, imprez artystycznych i sportowych, wypoczynku, turystyki krajowej i zagranicznej.

Wytwórnia Grassroots Films wyprodukowała m.in. film dokumentalny "The Human Experience", który polskiej publiczności był prezentowany w 2010 roku. Film opowiada historię grupy młodych Amerykanów, którzy po trudnych doświadczeniach postanawiają wyruszyć w podróż w poszukiwaniu sensu życia.

Z projektem "Polski Rzym" można się zapoznać na stronie internetowej..