Agencja Scholz & Friends Warszawa za spot z kampanii "#dziejesięwpolsce" Wirtualnej Polski otrzymała nagrodę główną w Konkursie Grupy RMF i miesięcznika "Press" na najlepszą kreację spotu radiowego. Uroczystość wręczania nagród odbyła się podczas gali AdMan Roku 2015.

W głosowaniu jurorów reklama Wirtualnej Polski uzyskała najwyższe oceny i zajęła pierwsze miejsce.

Ten spot, wyróżnia się wykorzystaniem bardzo charakterystycznego, popularnego utworu, który zapada w pamięć i ułatwia zapamiętanie komunikatu. Jest to bardzo dobry przykład jak dźwięk można pozytywnie skojarzyć z marką i sprawić, by już sam on był nośnikiem przekazu. Jury doceniło też intrygujący, niebanalny tekst - mówił podczas gali Tomasz Ramza, Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF. Statuetkę i dyplom odebrał Paweł Czartoryski, senior copywritera w Scholz & Friends, autor słów nagrodzonego spotu.

Drugie miejsce zajął spot "Taktyka - Piesokot" przygotowany przez agencję Saatchi & Saatchi dla Toyota Motor Poland, a trzecie "»Lokomotywa« Rodzina" agencji PZL dla PKP Intercity.

W finałowej dziesiątce znalazły się ponadto spoty: Fundacji Alivia, kampanii "Hejt Stop" organizowanej przez Stowarzyszenie Projekt: Polska, Liberty Ubezpieczenia, sieci Lidl z kampanii z udziałem Karola Okrasy i Pascala Brodnickiego, Ministerstwa Finansów z kampanii Loterii Paragonowej, Orange z kampanii z udziałem Serca i Rozumu oraz sieci sklepów INTER-VAX.

My, jako radiowcy, chcemy, by program radiowy był jak najatrakcyjniejszy dla odbiorcy. Dlatego dbamy o muzykę, dbamy o newsy, ale też chcemy dbać o reklamy, bo są one istotnym elementem programu. Chcemy słuchacza zadowolić i przykuć jego uwagę, bo to jest gwarancją sukcesu reklamodawców, to przekłada się bezpośrednio na znajomość reklamowanej marki, jej rozpoznawalność, podnosi sprzedaż i ociepla wizerunek.  W naszym konkursie wyróżniliśmy fajne spoty, atrakcyjne dla słuchacza i przez to efektywne dla reklamodawcy - tłumaczy ideę konkursu Tomasz Ramza.

Do Konkursu na najlepszą kreację spotu radiowego swoje produkcje mogli zgłaszać wszyscy marketerzy, agencje kreatywne i studia produkcyjne. Po selekcji spotów przez jury preselekcyjne i Katarzynę Dragović, założycielkę Szkoły Mistrzów Reklamy, do finału przeszło 10 spotów. Oceniło je jury złożone z nominowanych do nagrody AdMan 2015.