Centralne Biuro Antykorupcyjne zawiadomiło prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez byłego dyrektora Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Policji, a także dwóch jej obecnych funkcjonariuszy. Biuro zarzuca im niedopełnienia obowiązków i przekroczenie uprawnień. Sprawa dotyczy wprowadzenia aplikacji Help Desk, czyli systemu zgłaszania awarii komputerowych.

Do Prokuratury Apelacyjnej w Warszawie trafiło już zawiadomienie o możliwych nieprawidłowościach w związku z rozstrzygnięciem przetargu na zakup usługi Help Desk.

Obejmuje ono byłego i obecnych funkcjonariuszy Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Policji - potwierdził rzecznik CBA Jacek Dobrzyński.

Help Desk to system, który miał wykrywać i naprawiać błędy w programach komputerowych policji. Komenda Główna zamawiała tę usługę od zewnętrznej firmy płacąc jej niemałe pieniądze - bo około 25 tysięcy miesięcznie.

Biuro podnosi także w wątpliwość zasadność i celowość kupienie tak drogiej usługi - dodaje Dobrzyński.

Dzisiejsze zawiadomienie CBA to efekt kontroli, a także śledztwa dotyczącego zamówień publicznych w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji. W październiku 2011 roku zatrzymano siedem osób, sześć z nich usłyszało zarzuty. Aresztowano wówczas byłego dyrektora Centrum Projektów Informatycznych ministerstwa Andrzeja M., jego żonę oraz Janusza J. - szefa firmy podejrzanego o wręczenie mu łapówki za wygraną w przetargu dotyczącym informatyzacji resortu.