Wiercisz się przed komputerem? On może Ci pomóc. Brytyjscy uczeni z Akademii Medycznej w Brighton przeprowadzili eksperyment, który udoskonali naukę przez internet. Opisali go w renomowanym czasopiśmie naukowym „Fronters of Psychology”.
Pierwsza grupa uczestników doświadczenia zajęła się fascynującą grą, a druga czytaniem przepisów bankowych, jakie obowiązują w Unii Europejskiej. Jednocześnie specjalny program rejestrował ich zachowanie, interpretując język ciała i ruchy, jakie podczas pracy wykonywali uczestnicy eksperymentu.
Ludzie którzy z zainteresowaniem wykonywali polecenia, tłumili bezwarunkowe odruchy, które towarzyszą nam na co dzień - wiercili się o 40 proc. mniej niż umierający z nudów, pozostali uczestnicy doświadczenia.
Uczeni są zdania, że technologia ta może zostać wykorzystana w programach edukacyjnych realizowanych przez Internet. Przy jej zastosowaniu, pobierający naukę otrzymywałby regularne sygnały na temat swego zachowania. Mogłaby ona również automatycznie modyfikować formę i sposób przedstawiania zagadnienia, tak by wywoływało ono większe zainteresowanie u ucznia.
(mn)