Astronomowie, poszukując śladów życia we Wszechświecie, dokonali kolejnego, zaskakującego odkrycia. Przedmiotem ich badań był tajemniczy obiekt IRS-46, z którego w przyszłości może powstać nowy układ planet.

Obiekt ten to młoda gwiazda. Otoczona jest wirującym obłokiem gazów, z którego z czasem powstanie prawdopodobnie układ planetarny. Wypatrzono ją w naszej galaktyce 375 lat świetlnych od Ziemi.

Przy pomocy kosmicznego teleskopu Spitzera znaleziono tam wyraźne ślady obecności podstawowych cząstek, z których mogłoby kiedyś powstać życie. Chodzi o acetylen i cyjanek wodoru, które występują w stężeniu 10 tysięcy razy przekraczającym średnią w przestrzeni międzygwiezdnej. Do tej pory te podstawowe cegiełki znajdywano w Układzie Słonecznym, gdzie są roznoszone przez komety. Teraz jednak ich ślad pojawił się w układzie, który dopiero się tworzy.

Astronomowie już teraz zapowiadają ciekawą przyszłość IRS-46. Owo odkrycie może bowiem rzucić nowe światło na historię życia, także w naszym Układzie Słonecznym.