W zdrowym ciele, zdrowy mózg - inaczej mówiąc - ćwicz mięśnie, a zmądrzejesz. Naukowcy już od pewnego czasu nas do tego przekonują. Teraz mają dowody na to, że wysiłek fizyczny przyspiesza tworzenie się nowych komórek nerwowych.

Do tej pory podkreślano, że ćwiczenia fizyczne poprawiają ukrwienie i co za tym idzie dotlenienie mózgu. Okazuje się jednak, że na tym się nie kończy. Najnowsze badania przeprowadzone na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku pokazują, że wysiłek fizyczny stymuluje tworzenie się nowych komórek nerwowych w hipokampie, strukturze mózgu odpowiedzialnej między innymi za zapamiętywanie.

Stwierdzono to u myszy, a potem przy pomocy badań Magnetycznym Rezonansem Jądrowym potwierdzono u ludzi - donosi czasopismo "Proceedings of the National Academy of Sciences". Co ważne, zauważalne efekty w mózgu zaobserwowano już po trzech miesiącach ćwiczeń. Badacze będą teraz próbowali ustalić plan ćwiczenia, który posłuży naszemu mózgowi najlepiej. Kto wie, może okaże się, że dla podtrzymania dobrej pamięci, wystarczy pamiętać ... o codziennym spacerze z psem.