Najnowsze badania naukowców z Bostonu wskazują, że być może istnieje szansa opóźnienia przekwitania u kobiet. Udało się znaleźć związek, który pobudza produkcję komórek jajowych i może opóźniać menopauzę.

Odkrycia dokonał zespół naukowców z Wydziału Medycznego Uniwersytetu Harvarda w Bostonie. To oni obalili niedawno jeden z obowiązujących przez pół wieku dogmatów biologii, że samice ssaków rodzą się z określoną liczbą komórek jajowych i odtąd ich organizm takich komórek już nie produkuje.

Teraz badaczom z Bostonu udało się zidentyfikować u samic myszy związek, pobudzający produkcję pęcherzyków jajnikowych. Zdaniem autorów prac, związek ten może wykazywać podobne działanie także u kobiet.

Gdyby ta teza się potwierdziła, odkrycie bostońskich uczonych umożliwiłoby rozwój nowej, rewolucyjnej metody opóźniania menopauzy i przedłużania młodości kobiet.

Nowa terapia mogłaby też pomóc pacjentkom, leczonym z powodu choroby nowotworowej, które są najbardziej narażone na zniszczenie wrażliwych komórek jajowych.