W poniedziałek 15 maja w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie odbędzie się spotkanie pt. „W bajkowej krainie nauki i techniki”, skierowane do najmłodszych pasjonatów nauki. Z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka gmach główny AGH zaprezentuje się w wyjątkowej scenerii.

Pretekstem do spotkania z najmłodszymi miłośnikami nauki są książki popularnonaukowe wydawane w ramach projektu edukacyjnego AGH Junior. Głównym punktem programu będzie spotkanie z autorami publikacji. Spotkanie w auli poprowadzi prof. Antoni Cieśla, Prorektor ds. Kształcenia AGH w latach 2005-2008.

W niecodziennej oprawie przygotowanej na ten dzień, autorzy książek, przebrani za bajkowe postaci, przybliżą najmłodszej publiczności zagadnienia naukowe. Do tej pory ukazały się cztery następujące pozycje:

·       "Bajkowe wycieczki do krainy prawdziwej nauki i techniki: Poznaj prawa Przyrody" prof. Ryszard Tadeusiewicz

·       "Bajkowe wycieczki do krainy prawdziwej nauki i techniki: Poznaj domowe urządzenia" prof. Ryszard Tadeusiewicz

·       "Eksperymenty naukowe w domowym laboratorium: Odkrywaj świat w doświadczeniach fizycznych" prof. Wojciech Łużny

·       "Dzieci w świecie Internetu oraz niecodziennych tajemnic fizyki:Poznaj nowoczesne technologie oraz zjawiska fizyczne" autorzy: dr hab. inż. Jerzy Domżał, mgr Grzegorz Kępisty, mgr inż. Igor Królikowski, mgr inż. Mateusz Malicki, mgr inż. Michał Orliński, dr inż. Mikołaj Oettingen, mgr inż. Anna Przybyszewska

Dodatkowo w specjalnie przygotowanej Strefie Technologii dzieci będą mogły podziwiać najciekawsze realizacje studentów, w tym m.in. robota AGH Robotics rozdającego cukierki, bolid AGH Racing, samolot Aero Team ILK AGH, jak również rakietę, łazika marsjańskiego, czy sondę planetarną przygotowaną przez zespół AGH Space Systems.

Spotkanie organizowane jest w ramach projektu edukacyjnego AGH Junior, którego celem jest zaciekawienie dzieci nauką. Dotychczas w ramach przedsięwzięcia uruchomiono m.in. platformę multimedialną pt. "Odkrywamy świat nauki i techniki" z tekstami popularnonaukowymi, prezentacjami i filmami. Dodatkowo pracownicy oraz studenci AGH prowadzą warsztaty naukowe dla dzieci, a najmłodsi mogą również zwiedzić Muzeum AGH.  Więcej informacji o projekcie znajdziecie Państwo na stronie: www.junior.agh.edu.pl

Wydarzenie "W bajkowej krainie nauki i techniki" odbędzie się w gmachu głównym AGH w Krakowie (budynek A-0, al. A. Mickiewicza 30) w godz. od 9:00 do 14:00. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc wezmą w nim udział wcześniej zgłoszone grupy przedszkolaków i uczniów pierwszych klas szkół podstawowych.

(mpw)