Reprodukcje rysunku Jeana-Antoine'a Watteau, płaskorzeźby Wita Stwosza i pastelu Stanisława Wyspiańskiego znalazły się na znaczkach z serii "Utracone Dzieła Sztuki". To już druga edycja tego typu znaczków, wydana przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego i Pocztę Polską.

Kolekcja znaczków jest swego rodzaju listem gończym, który ma za zadanie ułatwić odnalezienie zaginionych dzieł, będących kiedyś w polskich zbiorach.

Trzy znaczki przedstawiają dzieła sztuki utracone podczas II wojny światowej: rysunek francuskiego malarza, rysownika Jeana-Antoine'a Watteau "Stojąca kobieta zwrócona tyłem" (początek XVIII w.), płaskorzeźbę Wita Stwosza "Scena z legendy o Teofilu z Adany" (koniec XV w.) z prawego skrzydła Tryptyku z Lusiny oraz pastel Stanisława Wyspiańskiego "Podwójny portret Elizy Pareńskiej" (1905 r.).

Przed wojną obiekty należały do: Gabinetu Rycin Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie, Polskiej Akademii Umiejętności w Krakowie oraz prywatnej kolekcji Zofii i Tadeusza Żeleńskich w Warszawie.

Na towarzyszących znaczkom kopertach znalazły się utracone dzieła tych samych artystów.

Są to: "Dama wsparta o cokół podtrzymujący wazę" autorstwa Watteau - rysunek (1709-1710) przedstawiony na jednej z akwafort z serii "Modne figury", straty wojennej z Muzeum Miejskiego w Gdańsku; płaskorzeźba "Święta Rodzina" Wita Stwosza ze zbiorów Polskiej Akademii Umiejętności w Krakowie oraz pastel "Ludwik Solski w roli króla Władysława Jagiełły w +Nawojce+ S. Rossowskiego (1904) z kolekcji Ireny i Ludwika Solskich.

Projekt graficzny serii wykonał Jacek Konarzewski, korzystając z dokumentacji zgromadzonej w Departamencie Dziedzictwa Kulturowego w resorcie kultury, udostępnianej w formie katalogów strat wojennych, w tym ich internetowego wydania.

Pierwszą serię znaczków z serii "Utracone Dzieła Sztuki" wyemitowano w 2009 r. Wzbudziła ona duże zainteresowanie zarówno w kraju, jak i w świecie. Na znaczkach znalazły się wówczas: rysunek Albrechta Duerera "Exlibris Willibalda Pirckheimera" z 1513 r., obraz Petera Paula Rubensa "Chrystus upadający pod krzyżem" (ok. 1612-1615 r.) oraz akwaforta Rembrandta van Rijna "Józef opowiadający sen" z 1638 r.