Znamy już najbardziej intratne trasy koncertowe, które odbyły się w 2011 roku. Listę 25 najbardziej intratnych tras opublikował magazyn Billboard. Na pierwszym miejscu znalazła się grupa U2 z trasą "360 Tour".

Trasa "360 Tour" zespołu U2 okazała się najbardziej dochodowym koncertowym wydarzeniem w 2011 roku. Choć grupa zaczęła występy w ramach tej trasy już w czerwcu 2009 roku, to tylko przez ostatnie 12 miesięcy zarobiła prawie 300 milionów dolarów. W sumie w trakcie tournee zespół zagrał dla ponad 7 milionów fanów w 30 krajach na całym świecie i przyniosło to ponad 700 mln dolarów. Ten wynik czyni trasę najbardziej dochodową nie tylko w 2011 roku ale w ogóle w historii muzyki.

Tournee U2 okazało się niesamowitym sukcesem. Każda zaangażowana osoba powinna być dumna. A U2 po raz kolejny ustanowili rekordy. Ciekawe, czy komukolwiek uda się ich pobić? - zastanawiał się niedawno Arthur Fogel, producent trasy koncertowej irlandzkiego zespołu.

Zdecydowana większość (ponad 150 mln dolarów) tegorocznych przychodów z trasy U2 przypada na Amerykę Północną. U2 sprzedali na tym kontynencie 1,7 miliona biletów, wyprzedzając tym samym Taylor Swift i Kennyego Chesneya.

W zestawieniu światowym na drugim miejscu znalazł się zespół Bon Jovi z przychodem 192 milionów dolarów. Na podium uplasowała się brytyjska grupa Take That, która za 34 występy zgarnęła prawie 190 milionów.

Prezentujemy całe zestawienie:

1. U2 - 293 mln

2. Bon Jovi - 192 mln

3. Take That - 185 mln

4. Roger Waters - 150 mln

5. Taylor Swift - 97 mln

6. Kenny Chesney - 84.5 mln

7. Usher - 75 mln

8. Lady Gaga - 72 mln

9. André Rieu - 67 mln

10. Sade - 53 mln

11. Michael Bublé - 50 mln

12. Eagles - 50 mln

13. Katy Perry - 49 mln

14. Lil Wayne - 46 mln

15. Justin Bieber - 44 mln

16. Glee Live! In Concert! - 40 mln

17. NKOTBSB - 40 mln

18. Journey - 40 mln

19. Britney Spears - 37 mln

20. Iron Maiden - 33 mln

21. Kylie Minogue - 32.5 mln

22. Neil Diamond - 31 mln

23. Enrique Iglesias - 30 mln

24. Jason Aldean - 28 mln

25. Toby Keith - 27 mln