​100 wybranych polskich widzów obejrzy europejskie filmy artystyczne pokazywane wcześniej na festiwalach, a następnie zdecyduje, która z produkcji trafi do kin w Polsce. Wszystko to w ramach projektu Scope100. To już druga jego edycja.

​100 wybranych polskich widzów obejrzy europejskie filmy artystyczne pokazywane wcześniej na festiwalach, a następnie zdecyduje, która z produkcji trafi do kin w Polsce. Wszystko to w ramach projektu Scope100. To już druga jego edycja.
100 wybranych polskich widzów obejrzy europejskie filmy artystyczne pokazywane wcześniej na festiwalach, a następnie zdecyduje, która z produkcji trafi do kin w Polsce /Tomasz Fenske /Archiwum RMF FM

Scope100 to projekt online, stworzony przez firmę dystrybucyjną Gutek Film. Przedsięwzięcie jest przeznaczone dla widzów z całej Polski, dla których kino jest życiową pasją.

Jesteś wielbicielem arthouse'owego kina? Chcesz odkrywać nowe, odważne filmy zaraz po festiwalowych premierach i zadecydować, który z nich trafi do kin? - tak do udziału w projekcie zachęcają organizatorzy.

Miłośnicy kina, którzy chcieliby wziąć udział w Scope100, muszą do 20 listopada wypełnić kwestionariusz na stronie gutekfilm.pl/scope100. Następnie do 14 grudnia na podstawie nadesłanych zgłoszeń zostanie wybranych stu widzów. Uzyskają oni darmowy dostęp przez internetową platformę VoD do 10 nowych europejskich filmów, pokazywanych w ostatnim roku na festiwalach m.in. w Cannes, Locarno i Berlinie.

Będą to odważne, wyraziste i ambitne produkcje, które nie trafiły jeszcze ani do kin, ani nie zostały zakupione przez polskich dystrybutorów - informuje Gutek Film.

Jak podkreślono, w projekcie Scope100 decyzja o tym, jakie filmy trafiają na ekrany polskich kin, należy do widzów, podczas gdy zazwyczaj podejmują ją dystrybutorzy.

Wybór widzów będzie znany pod koniec stycznia.

W drugiej części projektu uczestnicy Scope100 zostaną zaproszeni do współpracy przy promocji wskazanego filmu. Będą współdecydowali o polskim tytule, plakacie, zwiastunie oraz hasłach reklamowych. Najbardziej aktywni spośród z nich, którzy włączą się w lokalną promocję zwycięskiego filmu, zostaną wyróżnieni filmowymi nagrodami, m.in. akredytacjami na festiwal T-Mobile Nowe Horyzonty - zapowiedziano.

Wymogami, by wziąć udział w naborze, są: znajomość języka angielskiego (pozwalająca na oglądanie filmów w oryginalnej wersji z angielskimi napisami), a także posiadanie szybkiego łącza internetowego, umożliwiającego streaming filmu.

To już druga edycja projektu. Został zainicjowany w 2014 roku, wówczas jako Scope50. Dzięki uczestnikom pierwszej edycji do polskich kin trafiły w tym roku filmy "Magical Girl" (Hiszpania, reż. Carlos Vermut, w polskich kinach od 12 czerwca) oraz "Party Girl" (Francja, reż. Marie Amachoukeli, Claire Burger, Samuel Theis, w polskich kinach od 15 maja).

(az)