Awaria sieci Orange została usunięta. „Nie działają telefony w Orange”. „Od kilku godzin nie można się nigdzie dodzwonić” - alarmowali nas słuchacze RMF FM. Firma potwierdzała, że w całej Polsce "występują problemy z dostępem do internetu i sieci komórkowej". Teraz mogą to być już tylko problemy lokalne.

Awaria sieci Orange usunięta - zapewnia telekomunikacyjny operator. Rzecznik firmy Orange zastrzega jednak, że jeszcze przez chwilę mogą być "incydentalne i lokalne utrudnienia".

Wojciech Jabczyński dodaje, że całkowicie te problemy mają zniknąć w najbliższym czasie.

Od wczoraj klienci tej firmy w całym kraju byli odcięci od łączności internetowej i telefonicznej. Powodem była awaria techniczna. Przedstawiciele firmy wykluczają, że powodem utrudnień mógł być atak hakerski. Taka informacja pojawiła się wcześniej w komunikacie na profilu firmy na Facebooku.

"Bardzo Was wszystkich przepraszamy - od ok. 22.30 mamy dużą awarię sieci. W całej Polsce występują problemy z dostępem do internetu i sieci komórkowej, normalnie działają jednak telefony stacjonarne" - brzmiał komunikat.

Przedstawiciele firmy przyznawali, że nie znają przyczyn awarii.

"Pod uwagę bierzemy m.in. celowe ataki. Nad rozwiązaniem problemu pracują nieprzerwanie nasze zespoły kryzysowe. Zrobimy co w naszej mocy, aby do rana przywrócić pełne funkcjonowanie naszych usług. Rozumiemy Wasze zdenerwowanie - jest w pełni uzasadnione. Będziemy informować o zachodzących zmianach" - czytamy w poście, który został umieszczony ok. 2:00 w nocy.

Jakie prawa ma klient sieci Orange

Abonent ma prawo do reklamacji i odszkodowania. W przypadku usługi powszechnej za każdy dzień przerwy w świadczeniu przysługuje nam odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty miesięcznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, jednak za okres nie dłuższy niż ostatnie 12 miesięcy.

Jednak jak podkreśla "Gazeta Prawna", odszkodowanie nie przysługuje, jeżeli w okresie rozliczeniowym łączny czas przerw był krótszy niż 36 godzin.

Niezależnie od powyższego, za każdy dzień, w którym nastąpiła przerwa w świadczeniu usługi telefonicznej płatnej okresowo, trwająca dłużej  niż 12 godzin, możemy żądać zwrotu 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej.

Więcej informacji znajdziecie w serwisie "Gazety Prawnej" 

Gorąca Linia RMF FM jest do Waszej dyspozycji! Przez całą dobę czekamy na informacje od Was, zdjęcia i filmy.

Możecie dzwonić, wysyłać SMS-y lub MMS-y na numer 600 700 800, pisać na adres mailowy fakty@rmf.fm albo skorzystać z formularza WWW.