Poważna awaria Systemu Rejestrów Państwowych sparaliżowała pracę większości Urzędów Stanu Cywilnego i innych urzędów korzystających z tego systemu. Jak ustalił nasz reporter Grzegorz Kwolek, przed południem usterkę usunięto, ale wcześniej były problemy z wystawianiem aktów zgonu, czy składaniem wniosku o nowy dowód osobisty. Informację o awarii dostaliśmy od Was na Gorącą Linię RMF FM.

Poważna awaria Systemu Rejestrów Państwowych sparaliżowała pracę większości Urzędów Stanu Cywilnego i innych urzędów korzystających z tego systemu. Jak ustalił nasz reporter Grzegorz Kwolek, przed południem usterkę usunięto, ale wcześniej były problemy z wystawianiem aktów zgonu, czy składaniem wniosku o nowy dowód osobisty. Informację o awarii dostaliśmy od Was na Gorącą Linię RMF FM.
Skutkiem awarii są poważne problemy z dostępem do systemów PESEL, czy Bazy Urzędów Stanu Cywilnego / Paweł Supernak /PAP

Problem pojawiał się w jednej z serwerowni Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Zaszwankowało urządzenie odpowiedzialne za dostęp do serwerów resortu.

Skutkiem awarii były poważne problemy z dostępem do systemów PESEL czy Bazy Urzędów Stanu Cywilnego.

W wielu gminach urzędnicy musieli wystawiać odpowiednie dokumenty w trybie awaryjnym, co znacznie spowalniało pracę.

Gorąca Linia RMF FM jest do Waszej dyspozycji! Przez całą dobę czekamy na informacje od Was, zdjęcia i filmy.

Możecie dzwonić, wysyłać SMS-y lub MMS-y na numer 600 700 800, pisać na adres mailowy fakty@rmf.fm albo skorzystać z formularza WWW.