Brytyjczycy mają nowy tygodnik, choć jego tytuł obcy im nie jest. "The Sun on Sunday" zajął miejsce "The News of The World" - tabloidu zamkniętego w zeszłym roku z powodu afery podsłuchowej.

Nowy tygodnik jest niedzielnym wydaniem popularnego dziennika "The Sun" i kolejną publikacją na brytyjskim rynku należącą do australijskiego magnata medialnego Ruperta Murdocha. Osobiście pojawił się on w Londynie, by nadzorować pierwsze wydanie "The Sun on Sunday". Narodziny tygodnika mają złagodzić efekty skandalu, do jakiego doprowadzili dziennikarze "The News of The World", regularnie zlecając prywatnym detektywom podsłuchiwanie znanych osobistości. Kilkudziesięciu z nich zostało aresztowanych.

Niewybredni czytelnicy nie powinni zauważyć różnicy między dwoma tygodnikami. "The Sun on Sunday" proponuje podobną mieszankę trywialnych i skandalizujących informacji jak "The News of The World". Przed premierą nowego tygodnika szacowano, że po jego pierwsze wydanie może sięgnąć prawie dwa miliony Brytyjczyków.

Gazeta kosztuje 50 pensów. Tak niska cena jest interpretowana jako próba podkopania konkurencji. Dla porównania przed zamknięciem "News of the World" kosztował dwa razy tyle.