San Francisco wyda na organizację 50. meczu Super Bowl cztery miliony dolarów, ale liczy na to, że zarobi co najmniej kilka razy więcej. Finałowe spotkanie ligi futbolu amerykańskiego zaplanowano 7 lutego na stadionie w Santa Clara.

W ubiegłym roku setki tysięcy kibiców, które przybyły do Glendale w Arizonie na finałowe starcie New England Patriots z obrońcą tytułu Seattle Seahawks (28:24), wydały w mieście 12 milionów dolarów na same gadżety i pamiątki związane z 49. Super Bowl.

Bilety na tegoroczny mecz o mistrzostwo ligi NFL na stadionie w Santa Clara, miejscowości położonej w San Francisco, kosztują od 4 do blisko 12 tysięcy dolarów za najlepsze miejsca.

Co roku relacja z Super Bowl oraz koncert, który odbywa się w przerwie meczu, przyciąga przed telewizory miliony Amerykanów (w 2015 było to 121 mln), a rekordy biją ceny reklam emitowanych w trakcie transmisji.

W ubiegłym roku za 30 sekund reklam stacja NBC inkasowała 4,5 mln dolarów, ustanawiając w ten sposób rekord.