Ponad 300 tysięcy ludzi kupiło najnowszy produkt firmy Apple - tablet iPad - w pierwszym dniu sprzedaży. Długo oczekiwany gadżet można nabyć w USA od soboty. Sklepy koncernu przeżyły w ten weekend prawdziwe oblężenie. Do rekordowego wyniku sprzedaży przyczyniły się także przedpremierowe zamówienia.

Przedstawiciele Apple podali, że użytkownicy iPada ściągnęli już ponad milion aplikacji i 250 tysięcy elektronicznych książek ze stron firmy.

Najnowsze dziecko Apple jest czymś pomiędzy smartphonem a laptopem. Ma prawie 10 calowy dotykowy ekran i mniej niż centymetr grubości, a waży niecałe 700 gramów.

Tablet służy do surfowania w internecie, pisania maili, przeglądania zdjęć, planowania zadań czy słuchania muzyki. Nadaje się też do oglądania filmów i - co bardzo istotne - także do czytania prasy oraz książek. Wydawcy wiążą z nim spore nadzieje, zwłaszcza, że sprzedaży gazet i czasopism wciąż spada.