Toyota, we współpracy z amerykańską firmą internetową Salesforce.com i Microsoftem, organizuje portal społecznościowy, na którym kierowcy będą mogli "pogadać" ze swoimi samochodami. Komunikacja ma być podobna do tej na Twitterze i Facebooku.

Podczas prezentacji projektu w Tokio właściciel toyoty prius z napędem hybrydowym dostał SMS-a od swojego samochodu, który przypominał, że przez noc powinien podładować akumulatory. Gdy podłączył auto do gniazdka, na jego komórkę przyszłą wiadomość: Ładowanie zakończy się o godz. 2.15. Czy to ci odpowiada? Do zobaczenia jutro.

Na razie nie są znane inne szczegóły dotyczące form i zakresu tej nowej formy interakcji samochód-kierowca. Wiadomo, że tylko, że komunikacja kierowcy z autem na portalu społecznościowym może być poufna, ale można też będzie udostępniać ją innym "przyjaciołom Toyoty".

Japoński koncern inwestuje w nowe przedsięwzięcie 5,5 miliona USD, Microsoft 4,1 mln, a Salesforce.com 2,8 mln. Usługa ma ruszyć w Japonii w 2012 roku. Później toyota zamierza oferować ją oferować na całym świecie.