"The Times" pośmiertnie ekskomunikował Jana Pawła II - takie komentarze pojawiają się w brytyjskich mediach po wpadce słynnego dziennika. W artykule poświęconym słynnemu Polakowi znalazła się wzmianka, że był on "pierwszym od 450 lat niekatolickim papieżem".

Jan Paweł II /PAP/picture alliance /PAP

Tekst z błędem pojawił się w weekendowym wydaniu "Timesa". W poniedziałek redakcja opublikowała sprostowanie na swojej stronie internetowej i w papierowym wydaniu dziennika.

Karol Wojtyła został nazwany w sobotnim tekście "pierwszym od 450 lat niekatolickim papieżem". Oczywiście, powinno być napisane "papieżem niepochodzącym z Włoch". Przepraszamy za ten błąd - czytamy w kolumnie "Sprostowania i wyjaśnienia" "Timesa".

Kompromitujący błąd stał się szybko obiektem ironicznych komentarzy. "Nadaje on nowe znaczenie staremu jak świat pytaniu: Czy papież jest katolikiem" - napisał na blogu komentator brytyjskiego tygodnika "The Spectator". "Sezon ogórkowy w pełni" - dodał.

Pontyfikat Jana Pawła II obejmował lata 1978-2005. Papież Polak wydał 14 encyklik, poświęconych m.in. godności człowieka, wartości i nienaruszalności życia ludzkiego, pracy czy Bożemu miłosierdziu. Napisał ponad 40 listów apostolskich, wydał kilkanaście książek, także z poezją, dramatem. Został kanonizowany w 2014 roku.

(MN)