Ośmiornica o imieniu Paul z akwarium w Oberhausen została zarejestrowana jako znak towarowy. Głowonóg zasłynął z bezbłędnego typowania wyników meczów piłkarskich mistrzostw świata w RPA. Rejestracji dokonano w Urzędzie ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego UE w Alicante.

Zarejestrowane nazwy to "Paul the octopus" oraz "Octopus Paul", a także w języku niemieckim "Krake Paul". Uczynienie z Paula zastrzeżonej marki ma uchronić Paula przed komercyjnym wykorzystaniem jego wizerunku.

Paul poprawnie wskazał zwycięzców ośmiu meczów, w tym wygraną Hiszpanii w finale. Typował, wybierając jedzenie z jednego z dwóch pojemników (z flagami państw). Karmienie Paula przed meczami o medale było transmitowane na żywo do wielu krajów, a ośmiornica stała się medialną gwiazdą mistrzostw świata.

Po triumfie Hiszpanów fascynacja głowonogiem na Płw. Iberyjskim osiągnęła niesamowite rozmiary. Madryckie zoo zostało zasypane setkami listów, w których proszono o sprowadzenie Paula z Niemiec.