Oprah Winfrey zainagurowała działalność swojej sieci telewizji kablowej. Jedna z najbardziej wpływowych kobiet w Ameryce rozpoczęła jednogodzinnym programem, w którym zaprezentowała swoje propozycje i zamierzenia.

Chciałam przenieść standardy, które ustanowiliśmy w "Oprah Winfrey Show" i zaprezentować je poprzez nowe programy nadawane przez 7 dni w tygodniu przez 24 godziny - powiedziała Winfrey. Sieć o nazwie Oprah Winfrey Network (OWN) rozpoczęła funkcjonowanie bez wielkiego rozgłosu w środku świątecznego weekendu. Jednak wcześniej Winfrey nie szczędziła starań, aby kampania reklamowa była odpowiednio okazała.

Zdaniem specjalistów ds. rynku medialnego, strategia polegająca na rozpoczęciu działalności bez wielkich uroczystości, miała na celu podsycenie ciekawości potencjalnych widzów i nakłonienie ich w ten sposób do częstego odwiedzania tej sieci. W ich ocenie, nieprzypadkowo też wybrano datę (1.1.11) i nazwę sieci, której skrót - OWN oznacza w języku angielskim "własny". Główna siedziba sieci znajduje się w Los Angeles.

Sieć ma początkowo docierać do ok. 80 mln gospodarstw domowych. Prace nad jej uruchomieniem trwały od 3 lat a rozpoczęcie działalności dwukrotnie odkładano. Koszt całego przedsięwzięcia, realizowanego wspólnie przez należącą do Winfrey firmę Harpo Inc. i Discovery Communication, wynosi - według Associated Press - 189 mln dolarów.

Winfrey zyskała sławę i olbrzymi majątek jako prowadząca bardzo popularny i naśladowany w telewizjach wielu krajów "Oprah Winfrey Show", program, w którym porusza aktualne i bulwersujące opinię problemy społeczne z udziałem zaproszonych gości i publiczności. Początkowo nieznana nikomu, Winfrey zaliczana jest obecnie do najbogatszych ludzi w USA. Znana jest ze swojej działalności dobroczynnej.