Gdy wchodzisz do sklepu, zwracaj uwagę na wysokość sufitu. Naukowcy z Uniwersytetu Minnesoty udowodnili, że wysokość pomieszczenia może mieć wpływ na decyzje klientów.

Okazuje się, że w zależności od wysokości pomieszczenia podświadomie zmieniamy nieco swój sposób rozumowania, podejmowania decyzji, bywamy łatwiejszymi lub bardziej opornymi klientami. Autorzy pracy, która ukaże się na łamach "Journal of Consumer Research", doszli do wniosku, że w pomieszczeniach o wysokości ponad 3 metrów mamy skłonność do abstrakcyjnego myślenia, czujemy się bardziej wolni, swobodni. Z kolei w pomieszczeniach niższych, poniżej 2.5 metra, wyraźniej odczuwamy ograniczenia, jesteśmy bardziej skłonni do myślenia o szczegółach.

Wysokość pomieszczenia wpływa też na sposób w jaki postrzegamy zgromadzone tam towary. W zależności od tego, co, kto chce nam sprzedać, odpowiednia aranżacja wnętrza sklepu może w niezauważalny dla nas sposób wpływać na naszą decyzję. Warto zdawać sobie z tego sprawę, zwłaszcza jeśli ktoś ma zwyczaj podczas zakupów tracić głowę i nie zwracać uwagi choćby na wysokość... miesięcznych dochodów.