Nietypową, antykryzysową kampanię promocyjną francuskich produktów za granicą przygotowuje rząd Nicolasa Sarkozy'ego - ujawniają francuskie media. Ministerstwo rolnictwa ma sfinansować – wraz z producentami – degustację francuskich serów i win w blisko dwudziestu krajach świata, głównie w USA.

Uczestnicy degustacji będą dostawali w prezencie kupony rabatowe na zakup trunków z Bordeaux i Burgundii, korkociągi oraz, co bardziej zaskakujące, ostatnią płytę Pierwszej Damy Francji. Kto kogo w rzeczywistości promuje – zastanawiają się media.

Wielu komentatorów oburza się, że dzięki tej antykryzysowej kampanii żona Sarkozy’ego wypełni sobie kieszenie pieniędzmi podatników, bo rząd będzie musiał prawdopodobnie zapłacić za jej płyty rozdawane za granicą. Pałac Elizejski na razie nie potwierdza oficjalnie tych informacji, ale... również ich nie dementuje.