Stało się. Na ponad 2 lata zamknięty został spory fragment ulicy Świętokrzyskiej w Warszawie. Wszystko z powodu budowy centralnego odcinka II linii metra. Drogowcy od rana pracują, a kierowcy oswajają się z utrudnieniami.

Kierowcy napotkają bariery zagradzające wjazdy na te fragmenty jezdni, które staną się placami budowy, czyli odcinki: na ul. Prostej - od ul. Karolkowej do ul. Towarowej, na wysokości ul. Miedzianej, od ul. Twardej do Ronda ONZ; na ul. Świętokrzyskiej - od Ronda ONZ do ul. Emilii Plater, od ul. Emilii Plater na długości kilkudziesięciu metrów w kierunku ul. Marszałkowskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Marszałkowską, od ul. Marszałkowskiej do ul. Jasnej.

Utrzymany będzie ruch na ul. Karolkowej, Towarowej, Żelaznej, al. Jana Pawła II, Emilii Plater, Marszałkowskiej, Jasnej.

Swoje trasy zmieniło również wiele linii autobusowych, głównie w Śródmieściu. Skutki zmian odczują także mieszkańcy innych dzielnic Warszawy: Bemowa, Woli, Pragi Północ, Targówka i Ochoty. Zmiana tras dotyczy linii 105, 118, 125, 157, 160, 162, 166, 171, 174, 178, 218, 501, 507, 512. Powstaną nowe linie 109, 128, 228, a zlikwidowane zostaną linie 101, 150, 155, 506, 360. Szczegóły na stronie internetowej Zarządu Transportu Miejskiego: www.ztm.waw.pl

Głównym objazdem dla komunikacji miejskiej na lewym brzegu Wisły stanie się ul. Grzybowska. Już od tygodnia na ciągu ulic Grzybowska - Królewska obowiązuje organizacja ruchu uprzywilejowująca komunikację zbiorową. Samochody nie mogą przejeżdżać Grzybowską na wprost przez skrzyżowania z ulicami Przyokopową, Towarową, Wronią, Żelazną i al. Jana Pawła II. Kierowcy jadący ul. Grzybowską pomiędzy ul. Towarową a pl. Grzybowskim muszą z niej zjechać, skręcając na najbliższym skrzyżowaniu. Jazda na wprost jest możliwa tylko dla komunikacji miejskiej.


Pokaż Świętokrzyska i Prosta na większej mapie