Autostradowa Obwodnica Wrocławia będzie bezpłatna dla pojazdów do 3,5 tony. Jak dowiedział się reporter RMF FM, wbrew wcześniejszym zapowiedziom premiera, A8 nie zamieni się w S8, czyli drogę ekspresową, a pozostanie autostradą.

Rząd przyjął projekt rozporządzenia przygotowany przez Ministerstwo Infrastruktury. Pozytywnie przeszedł także konsultacje społeczne. Projekt, który zakłada wykreślenie A8 z listy płatnych autostrad, czeka teraz tylko na podpis premiera. To oznacza, że Autostradową Obwodnicą Wrocławia będzie można jeździć 140 km/h, a nie jak w przypadku ekspresówek 120 km/h. Nie trzeba będzie także wymieniać niebieskich tablic na zielone. Nowe oznakowanie mogłoby kosztować nawet milion złotych.

Prawdopodobnie między innymi z powodu kosztów wycofano się z pomysłu premiera przekształcenia A8 w S8. W nowym rozporządzeniu czytamy, że obwodnica Wrocławia ma zaledwie 22 km i jej głównym zadaniem jest przeniesienie poza centrum miasta tzw. ruchu lekkiego, a nie międzynarodowego czy długodystansowego. Przykładami są autostrady A1 i A4. Dlatego w drodze wyjątku, A8 można zwolnić z poboru opłat, za przejazd obwodnicą będą musieli płacić tylko kierowcy ciężarówek.