Kolej wąskotorowa, kopalnia soli w Kłodawie, zabytki Kalisza czy pierwsza stolica Polski - Wielkopolska przedstawia w swoim spocie reklamowym największe atrakcje regionu. "Pokazujemy Wielkopolskę jako krainę magiczną, osadzoną w niepowtarzalnych realiach wytworzonych przez lata historii i tradycji" - mówi Tomasz Wiktor, prezes Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej.

Ekipa filmowa podczas kręcenia spotu promującego Wielkopolskę przejechała 1300 kilometrów. Zdjęcia realizowano w ośmiu miejscach. Część ujęć nakręcono z lotu ptaka, inne zrealizowano pod ziemię - w kopalni soli w Kłodawie.

Wielkopolski spot, w dwóch wersjach - 30- i 45-sekundowej - emitowany jest w telewizacjach. Można go także znaleźć w internecie. By trafić do grona zagranicznych odbiorców, powstała także wersja w języku angielskim.

Kampania na zachodzie Europy skierowana jest głównie do mieszkańców Hiszpanii, Holandii, Niemiec i Wielkiej Brytanii.

(bs)