W zielonej tonacji będzie utrzymana stacja "Stadion Narodowy" centralnego odcinka II linii stołecznego metra. Stacja ta jest największa z budowanych - znalazł się tam dodatkowy peron dla przyszłej linii metra na Gocław. Dziś zwiedzali ją warszawiacy.

Stacja w pobliżu Stadionu Narodowego to druga od wschodu stacja centralnego odcinka II linii metra. Prowadzić będzie do niej siedem wejść przykrytych zielonymi taflami hartowanego szkła. Kolor ten ma nawiązywać do zieleni trawy murawy na stadionie.

Na stacji trwają prace wykończeniowe. Gotowy jest już m.in. dodatkowy peron, z którego w przyszłości pasażerowie będą wsiadać do pociągów III linii - w stronę Gocławia. Peron wyłożony jest szlifowanym granitem strzegomskim koloru szarego. Na ścianie jest też już grafika z nazwą stacji, która powstała według projektu Wojciecha Fangora. Została ona naniesiona na blachę i pokryta emalią. Także tło tej grafiki jest zielone.

Tunele, którymi pociągi będą kursować pod dnem Wisły, są już gotowe. Do wykonania zostało betonowanie ułożonych w nich torowisk. Tunele mają średnicę 5,4 m - o 40 cm mniejszą niż te pierwszej linii.

(j.)