Inspekcja Handlowa wzięła pod lupę 165 placówek, należących do dużych sieci handlowych. Aż 10 procent sprawdzonych przez inspektorów produktów mlecznych było przeterminowanych. Okazało się również, że w co trzecim sklepie sprzedawane jaja były mniejsze, niż świadczył o tym napis na opakowaniu.

Konsumenci powinni pamiętać, że nieświeżą żywność można reklamować, i to bez względu na wartość produktu. Do reklamacji wystarczy paragon. Żywność paczkowaną możemy reklamować w ciągu trzech dni od jej otwarcia, żywność sprzedawaną luzem - na przykład na wagę - reklamujemy w ciągu trzech dni od momentu zakupu - wyjaśnia Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

Warto zwracać uwagę również na ceny produktów, które przy kasie często okazują się wyższe, niż te na półce. Wiele hipermarketów wykorzystuje bowiem nasz cenny czas, a klienci obładowani zakupami zgadzają się zapłacić cenę, jakiej żąda się od nich przy kasie.