Operator telewizji kablowej Vectra ograniczał prawa odbiorców - orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Firma informowała klientów o nowym regulaminie już po jego wejściu w życie.

Postępowanie przeciwko Vectrze wszczęto w grudniu zeszłego roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziły materiały wysyłane konsumentom informujące o zmianie regulaminu. UOKiK ustalił, że zawierają sprzeczne z prawem informacje, ograniczające uprawnienia abonentów.

Zdaniem Urzędu, zgodnie z prawem o propozycji zmian regulaminu przedsiębiorca telekomunikacyjny powinien powiadomić klientów z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego. Co więcej, muszą oni także wiedzieć o przysługującym im prawie odstąpienia od umowy, jeśli nie zgodzą się na zaproponowane zmiany. Urząd ustalił, że spółka Vectra informowała o nowym regulaminie już po jego wejściu w życie. Ponadto, umowy nie mogli wypowiedzieć ci abonenci, którzy zawarli kontrakt na promocyjnych warunkach. Tymczasem prawo to przysługuje wszystkim abonentom.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów UOKiK nałożył 486 tys. 254 zł kary. Decyzja nie jest ostateczna, Vectra ma prawo odwołać się do sądu.