Coraz więcej osób skarży się na standard hoteli i pensjonatów, w których spędzają wakacje. Tym tematem zajmujemy się w Faktach na półmetku wakacji. Do pierwszego września pozostało 30 dni.

Rozczarowanie turystów wynika często z nieuważnego przeczytania umowy. Jedziemy do hotelu, który podaje że ma pięć gwiazdek. Potem okazuje się, że nie są to gwiazdki z uniwersalnego systemu, który dotyczy wszystkich hoteli. Przedsiębiorcy bardzo często stosują oznakowania trzy słoneczka, cztery słoneczka, które nadają sami. Pamiętajmy, że to, co nada sam przedsiębiorca może nie mieć nic wspólnego z tym, jaka kategoria hotelu powinna pojawić się w umowie - podkreśla Małgorzata Cieloch, rzeczniczka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Specjaliści zwracają też uwagę na rosnącą liczbę fikcyjnych ofert. Gdy pensjonat albo gospodarstwo agroturystyczne, którego zdjęciami oglądamy w internecie, w rzeczywistości nie istnieje. Tymczasem my odkrywamy to dopiero po wpłaceniu zaliczki za wczasy. 

Opracowanie: