Tylko jeden procent handlu detalicznego odbywa się w Internecie. Mają to zmienić nowe przepisy - zapowiada "Rzeczpospolita". Nowe prawo ma ułatwić e-handel, a także zwiększyć zaufanie do siebie biznesowych partnerów w sieci. Internetowa reforma powinna objąć również urzędy - wynika z raportu przygotowanego przez resort gospodarki.

Dokument analizuje wykorzystanie Internetu przez Polaków, a także przez działające w naszym kraju firmy. Jakie płyną z niego wnioski? Na przykład rynek sprzedaży elektronicznej, choć rozwija się dynamicznie, stanowi jedynie około 1 proc. handlu detalicznego. Dla porównania w USA jest to prawie trzy razy więcej.

Wykorzystanie przez firmy Internetu do sprzedaży osiąga 60 proc. średniej w Unii Europejskiej. Transakcji online dokonuje co dziesiąty Polak, tylko co dwudziesty przelew jest realizowany w sieci.

Rząd chce zlikwidować te bariery. Dlatego przygotował program wspierania e-handlu. Ma on zachęcić zarówno firmy, jak i klientów do lepszego wykorzystywania sieci. W najbliższych miesiącach do Sejmu trafią projekty konkretnych ustaw - pisze "Rzeczpospolita".