Spot reklamujący Poznań przed Euro 2012 będą mogli od dziś zobaczyć widzowie telewizji CNN m.in. w Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Poznań z helikoptera sfilmował Xawery Żuławski, autor "Wojny polsko-ruskiej". Reklamę miasta jako pierwsi zobaczyli mieszkańcy Poznania. Spot kosztował 3 mln zł.

Według jednych film jest za długi, za dynamiczny i pokazuje zbyt oczywiste miejsca. Według innych jest nowoczesny, ciekawy i odkrywczy. Władzom Poznania chodziło o to, żeby Europejczycy poznali Poznań jako nowoczesne miasto z europejskimi "zachodnimi" standardami w biznesie, edukacji, kulturze i rozrywce.

Xawery Żuławski, spędził na pokładzie helikoptera 70 godzin. Powstał z tego 3 minutowy film na podstawie którego przygotowano trzy wersje spotu trwające 30 sekund oraz jedną trwającą 60 sekund. Całość obejrzysz na http://www.poznan.pl