Przed polską szkołą jeszcze długa droga, zanim na dobre zagoszczą w niej technologie cyfrowe. Obecnie mniej niż co piąty nauczyciel wykorzystuje w nauczaniu nowe technologie - alarmuje "Rzeczpospolita".

Gazeta powołuje się na przeprowadzoną przez Instytut Badań Edukacyjnych ocenę kompetencji komputerowych i informacyjnych wśród młodzieży.

Raport  przynosi wiele danych dotyczących stanu informatyzacji gimnazjów. Autorzy oceniają ją jako skromną. Przykłady? Na jeden komputer przypada aż ośmiu uczniów. Tylko w kilku procentach placówek uczniowie mają dostęp do komputerów przenośnych. Zaledwie w 22 na 100 szkół funkcjonuje stanowisko koordynatora ds. technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Co więcej, aż 63 procent przebadanych nauczycieli przyznało, że brak wsparcia ze strony wykwalifikowanego personelu stanowi dla nich jedno z najpoważniejszych utrudnień w wykorzystaniu technologii cyfrowych w nauczaniu.

(edbie)