Piwo jest ulubionym napojem Polaków - wynika z raportu Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Eksperci wyliczyli, że w latach 2000-2011 spożycie alkoholu w Polsce wzrosło o 30 procent.

Według instytutu, w latach 2000-2011 spożycie alkoholu wzrosło w Polsce z 7,12 litrów 100-procentowego alkoholu do 9,25 litra w 2011 roku. Najchętniej sięgamy po piwo - w 2011 roku miało ono ponad połowę udziału w ogólnym spożyciu. Dla porównania - wina stanowiły wtedy tylko 8 procent.

Eksperci wyliczyli, że na statystycznego Polaka przypadło w 2011 roku ponad 94 litrów piwa, 8,3 litra napojów spirytusowych zawierających 40 procent alkoholu oraz 6,4 litra wina. Tu obserwuje się zwrot ku jakości - spada spożycie najtańszych win owocowych, a Polacy coraz chętniej sięgają po te gronowe.

Według szacunków, wartość polskiego rynku alkoholi wzrosła w ciągu ostatniej dekady z 17,3 miliarda złotych do 28,3 miliardów.