Agencja Ogilvy & Mather wygrała nagrodę główną konkursu adFM AWARDS 2017 za trailer filmu „Do ostatniego drzewa”. "To bardzo klimatyczny spot, zwracający uwagę, świetnie grający dźwiękiem. Jeden z jurorów powiedział, że zabrakło tylko zapachu lasu. Zależało nam na tym, żeby nagrodzić unikalną produkcję i tak się stało" - podkreślił Tomasz Ramza - dyrektor sprzedaży grupy RMF.

Nagrodzony trailer filmu "Do ostatniego drzewa"

Ogilvy & Mather przygotowało kampanię dotyczącą Puszczy Białowieskiej "Ostatnie drzewo", w ramach której powstała cyfrowa wersja Puszczy Białowieskiej w skali 1:1 oraz film dokumentalny z Borysem Szycem. Jako część akcji powstał też trailer radiowy filmu z zapisem odgłosów Puszczy. Wykorzystał on naturalną siłę radia, jaką jest dźwięk, a dodatkowo skorzystano z możliwości, jakie daje system RDS - podczas emisji spotu na wyświetlaczach odbiorników podawano nazwy zwierząt żyjących w Puszczy.

Członkowie jury byli wyjątkowo zgodni podczas głosowania, w którym nagrodzony projekt pokonał 9 innych nominacji. Trailer oceniono jako "niezwykle klimatyczny, zwracający uwagę, znakomicie zrealizowany". Podkreślono, że "działa on na wyobraźnię posługując się tylko dźwiękiem, a o to chodzi w przekazie radiowym. Dodatkowo użycie RDS tworzy niepowtarzalną, kreatywną  pigułkę, której żaden słuchacz się nie oprze".

Ten spot różni się od krzykliwych reklam. Widać to spodobało się jurorom - podkreślił Mateusz Borys z agencji, która wygrała. Wprowadza może w taki stan zen troszkę, uspokaja ten bieg, który słyszymy cały czas w blokach reklamowych. Słychać tam naturę i słychać puszczę - każdy jeden odgłos, który można było wyciągnąć, tam jest - tłumaczył.

Oto zespół, który odpowiada za stronę dźwiękową nagrodzonej reklamy: 

muzyka: The Frozen Vaults - Stilled (Voxvox Records, 2015) The Frozen Vaults: Yuki Murata (fortepian), David Dhonau (wiolonczela), Tomasz Mreńca (skrzypce), Harry Towell (elektronika), Bartosz Dziadosz (PLEQ) (elektronika, aranżacja, produkcja).

W skład jury weszli: Ewa Osińska, Media Buying Associated Director w domu mediowym Mediacom, Aneta Urbanowicz, Dyrektor ds. Zakupu i Planowania Mediów w Euro RTV AGD, Sebastian Olszowy, Dyrektor Marketingu i Komunikacji w kancelarii prawnej SPCG, Simon Kilby, Group Commercial Director w Bauer UK, Piotr Myszak, Wiceprezes VFP Communications, wydawcy "Media & Marketing Polska", Tadeusz Sołtys, Prezes i Dyrektor Programowy RMF FM oraz Mariusz Gołda, Dyrektor Marketingu Grupy RMF.

Nagrodzony projekt był jednym z kilkudziesięciu zgłoszonych do konkursu za pośrednictwem strony adfm.pl zarówno przez duże jak i małe, lokalne agencje. Nagrodę wręczono podczas gali Konkursu Niezależnej Kreacji Kreatura 2017.

Organizatorem konkursu reklamy radiowej adFM AWARDS 2017 jest Grupa RMF, a patronem medialnym - miesięcznik "Media & Marketing Polska". Celem konkursu jest wyróżnianie projektów, w których radio było obecne w sposób unikalny, niestandardowy czy też wyjątkowo kreatywny.