Polski Fundusz Rozwoju (PFR) sfinansuje budowę wewnętrznej obwodnicy Krakowa. Całkowity koszt inwestycji to ok. 1 mld zł. Harmonogram zakłada rozpoczęcie prac jeszcze w tym roku oraz ich zakończenie w 2020 roku.

Umowę o finansowaniu inwestycji w Krakowie, podpisano w siedzibie Ministerstwa Rozwoju w Warszawie.

Wicepremier Mateusz Morawiecki powiedział, że będzie to trasa przebiegająca przez kluczowe tereny drugiego co do wielkości miasta kraju. Według niego, budowa rozpocznie się na przełomie 2017-2018 i zakończy się w ciągu trzech lat. Podkreślił, że dla Krakowa jest to droga bardzo ważna, bo wesprze ekologiczny ruch i ograniczy emisję spalin. Morawiecki mówił również, że trasa łączy w sobie kilka źródeł finansowania pod realizację "bardzo skomplikowanego projektu inwestycyjnego".

Trasa Łagiewnicka to największy projekt inwestycyjny Krakowa. I z tego, co się orientuję również w Polsce - podkreślił prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.

Zdaniem wicepremiera Morawieckiego, krakowska inwestycja będzie punktem odniesienia dla innych inwestycji drogowych. Uruchomienie pieniędzy pozaunijnych jest dla nas bardzo ważne, bo tym samym uruchamiamy zupełnie inne pokłady finansowe, które możliwe są do wsparcia różnego rodzaju projektów drogowych - tłumaczył.

Polski Fundusz Rozwoju określa drogę jako "jedną z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych Krakowa". W jego założeniu, mierząca ok. 4 km Trasa Łagiewnicka to część wewnętrznej obwodnicy miasta, której budowa przyczyni się do odciążenia ruchu drogowego w ścisłym centrum Krakowa i połączy ze sobą południowe dzielnice.

(ug)